.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد شدیدالحن یک مرجع تقلید از "خاتون"

يكي از مراجع تقليد در قم گفت: آنهايي كه خيال مي‌كنند با يك مشت تبليغات دروغين و ورق‌پاره‌ها مي‌توانند اعتقادات را از مردم بگيرند در اشتباه هستند.

به گزارش فارس از قم،آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي در جمع نمازگزاران روزه‌دار در حرم كريمه اهل بيت(س) در ادامه سلسله مباحث تفسير قرآن كريم با اشاره به تاريخ زندگاني پرماجراي حضرت نوح(ع) اظهار داشت: شش نمونه از اعتراضات جمعيت بت‌پرستان به حضرت نوح(ع) ذكر شد و هفتمين نمونه در سوره هود آمده است.
وي خاطرنشان كرد: ما نوح را آشكارا به سوي قومش فرستاديم تا اعلام خطر به شما كند كه تنها خدا را بپرستيد و من از عذاب دردناكي ميترسم كه روزي دامان همه شما را بگيرد پس بياييد پيش از عذاب الهي ايمان آوريد.
اين مرجع تقليد با اشاره به تعبير ملا قرآن گفت: اين تعبير به معناي چشم پر كن است و افراديكه داراي ظاهري زيبا هستند ولي باطن آنها خالي است،‌ مانند ثروتمنداني هستند كه ظاهر دارند ولي باطن آنها خالي از فضائل انساني است.
وي خاطرنشان كرد: معترضان گفتند اي نوح تو آدمي مانند ما هستي و ايمان‌آورندگان به تو يك مشت اراذل و بچه‌‌هاي ساده لوح هستند و جايي براي ما انسان‌هاي باشخصيت باقي نمانده است.
مكارم‌شيرازي ادامه داد: جواناني به پيروي از پيامبر پرداختند كه تهيدست بودند ولي داراي قلب‌هاي پاك، مملو از عشق به خدا و ايمان بودند ولي گروه مقابل شخصيت انسان‌ها با پول مي‌سنجيدند.
وي عنوان داشت: از قرآن استفاده ميشود هميشه نخستين گروهي كه به پيامبران ايمان مي‌آوردند جوانان به ظاهر تهيدست بودند.
وي با بيان اينكه چهار دليل براي ايمان نياوردن صاحبان پول و سرمايه وجود دارد، گفت: ثروتمندان مي‌گفتند با ايمان بايد زكات و ماليات را پرداخت كرده و بخشي از مال خود را براي نيازمندان مصرف كنيم بنابراين ايمان آوردن به مصلحت نيست.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: اين مسئله از سوي آنها مطرح مي‌شد كه پيامبر حلال و حرام‌هايي دارد و ما بدون مقيد بودن به حلال و حرام‌ها اين اموال را براي خود به دست آورديم بنابراين كار ما با پيامبر سازگار نيست.
وي ادامه داد: با ايمان آوردن از لذات، عيش و نوش ما جلوگيري مي‌شود، در صورتيكه كار ما عيش و نوش است.
مكارم‌شيرازي به دليل چهارم ثروتمندان مبني بر ايمان نياوردن اشاره كرد و افزود: اگر ايمان بياوريم بايد در نماز جماعت شركت كرده و دوشادوش جوانان تهيدست به عبادت بپردازيم.
وي با اشاره به داستان قيام نبي مكرم اسلام(ص) در سوره كهف بيان داشت: گروهي به خدمت پيامبر اكرم(ص) رسيدند كه اگر مي‌خواهي به تو ايمان آوريم جوانان، افراد تهيدست و كارگران را كنار بزن ما از بوي آنها خوشمان نمي‌آيد.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: آيه‌اي مبني بر چهره مردمي قرآن نازل شد كه پيامبر تو كنار جوانان و افراد كم‌درآمد باش كه صبح و شام پيشاني در پيشگاه خداوند به عنوان عبادت، خلوص و بندگي ميگذارند و چشم خود را از آنها برنگير.
وي افزود: در آيه آمده اطاعت نكن از كسانيكه قلب آنها از ياد ما خالي است و غرور، ثروت و مقام آنها فراگرفته و تابع هواي نفس هستند.
مكارم‌شيرازي با اشاره به پاسخ نوح(ع) گفت: نوح ميگويد من معجزه روشني از سوي خدا آوردم كاري كه مي‌كنم جز با اذن خداوند انجام نمي‌شود اي قوم خيال نكنيد آمديد پولي از شما مي‌خواهيم اجر و پاداش من با خداست.
وي خاطرنشان كرد: من نمي‌توانم جوانان خالص و مخلصي كه ايمان آوردند از خود دور كنم دليلي براي طرد كردن آنها وجود ندارد.
اين مرجع تقليد ادامه داد: نوح مي‌گويد من جوانان را كنار بگذارم و مومنان واقعي را به يك عده غير مومن بفروشم.
وي با بيان اينكه جوانان در انقلاب نيز در خط اول قرار داشتند، گفت: اكنون براي حفظ انقلاب بسيجيان هستند كه جوانان خالص، مخلص، بي‌توقع و آماده مقابله با دشمن در هر شرايطي هستند.
مكارم‌شيرازي خاطرنشان كرد: حالا يك بسيجي اشتباه كند ممكن است ما نمي‌گوييم معصوم هستند ولي مجموعه‌اي از جوانان خالص و مخلص هستند كه اگر فردا بگويند دشمن مي‌خواهد حمله كند همه حاضرند وارد ميدان نبرد شوند.
وي تاكيد كرد: قدر جوانان را بدانيد چراكه آنها حاميان انقلاب، مبارازان در مقابل دشمن هستند ولي دشمن ميخواهد اين جوانان را از ما بگيرد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه دشمن دو برنامه براي انحراف جوانان دارد، اذعان داشت: دشمن در برنامه‌اي به دنبال متزلزل كردن عقايد جوانان است و آن قدر ماهواره‌ها، شبكه‌ها و اينترنت‌ها وجود دارد كه شبهه ايجاد مي‌كند تا عقيده جوان را متزلزل كند.
وي خاطرنشان كرد: دشمن در راهي ديگر مفاسد اخلاقي را در بين جوانان، مواد مخدر، صحنه‌هاي فساد و فيلم‌هاي مستهجن و برنامه‌هاي زشت را ترويج مي‌دهد.
مكارم‌شيرازي تاكيد كرد: بايد سعي كنيم جوانان را در برابر وسوسه‌هاي شيطان صفتان بيمه كنيم و لذت فراواني از مشاهده تلاوت قرآن به صورت دسته‌جمعي در همه شهرستان‌ها منتشر شده ميبرم كه جوانان كم سن و سال، مودب و منظم قرائت قرآن قرائت مي‌كنند.
وي افزود: برخيها را گوش ميدادم جوان كم سن و سالي يك غلط نخواند، معلوم مي‌شود استعداد دارند و مي‌توانند در تمام زمينه‌ها جذب شوند و لازم است جذب اردوها و برنامه‌هاي ديني شوند تا جوانان هستند انقلاب بيمه است.
اين مرجع تقليد عنوان داشت: پناه به خدا مي‌بريم از روزي كه شياطين نفوذ كرده و آنها را به بيبند و باري بكشند و نمونه‌هاي آن را در برخي ويژه‌نامه‌هاي روزنامه‌ها روزهاي گذشته عرض كردم سوق به بيبند و باري دادن بود.
وي با بيان اينكه از ديدگاه دنياپرستان و افراديكه تفكر مادي دارند شخصيت و ارزش متفاوت با ديدگاه خداپرستان است، گفت: دنياپرستان تنها به پول، مال و ثروت بها مي‌دهند در حاليكه خداپرستان مقام و جايگاه را در تقوا، علم، دانش و ايمان مي‌دانند.
مكارم‌شيرازي خاطرنشان كرد: جمعيت مشركان هفت چيز شامل جوشيدن چشمه‌اي در مكه براي آباداني زمين‌ها، دارا بودن باغستان بزرگي از نخل و خرما، عذاب خداوند از آسمان با عذاب سنگ‌هايي بر سر ما، آوردن خدا و ملائكه، داشتن خانه‌اي از خشت و طلا، رفتن به آسمان و رفتن به آسمان و آوردن نامه‌اي از سوي خدا كه خواسته‌هاي مادي،‌ محال و عذاب نابودكننده بود مطرح كردند.
وي عنوان داشت: افرادي جاهل، بيخبر و نادان هستند كه از اين تفكر برخوردار بودند و پيامبر اكرم(ص) با برهان، منطق و استدلال و اين افراد با جهالت در آن دروان حضور داشتند.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: اين اسلام كه امروز در اختيار شماست و به راحتي از تفسير و قرائت قرآن استفاده ميكنيد از زحمات پيامبر و ريختن خون‌هاي شهدايي مانند شهيد اين ماه علي(ع) است و ارزان به دست نيامده كه ارزان آن را از دست بدهيم.
وي در پايان گفت: آنهايي كه خيال مي‌كنند با يك مشت تبليغات دروغين و ورق‌پاره‌ها مي‌توانند اعتقادات را از مردم بگيرند در اشتباه هستند، كور خواندند و مي‌دانيم انقلاب ارزان به دست نيامده و ارزان نمي‌دهيم و تا آخرين قطره خون براي حفظ اين آيين و برنامه و به ويژه مكتب اهل بيت پيامبر(ع) ايستاده‌ايم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.